Kissa/bajsa på sig med flit för det är skönt

Uppdaterad senast:     2014-09-28

Hej och välkommen hit!

Den här sidan riktar sig framför allt till barn och ungdomar upp till 25 år som har funderingar på det här med kiss och/eller bajs. Får man kissa/bajsa på sig med flit? Vad händer om jag gör det? Får jag tycka om kissa/bajsa på mig? Får jag ha blöja fast jag inte är bebis? Vad tänker föräldrar om de kommer på mig? Måste man berätta för dom? Kan man berätta för dom?

Det är några av många frågor vi får.
Har du besökt sidan tidigare eller vill mejla fråga eller något direkt gör det, kbps@hotmail.se så får du svar inom någon timme. Senast dagen efter!

Fråga om råd?
Och du, det är inte det minsta pinsamt mejla så gör det. Det är mycket bättre mejla än ha massa tankar och funderingar. Hör av dig vet jag!

Föräldrar och vuxna får givetvis också mejla era frågor. Svar kan dock dröja då det är många som skriver och vill chatta.

CHATTEN – öppen varje dag, bara adda
Lägg till kbps@hotmail.se eller kbps.kompis som vi heter i Skype för att chatta.
Mejla och säg till du vill chatta och önsk en tid när så får du möjlighet chatta när du kan.
Går bra chansa på lägga till vår Skype adress också och skriva när du ser vi är inne.

Är jag online är det bara skriva. Skulle jag inte vara online så skicka ett mail så kommer jag in och chattar med dig när du kan. För jag vet ju inte när du har möjlighet chatta.

Här anpassar vi oss efter när du har tid och möjlighet. Maila gärna och säg till när du tror du kommer kunna chatta så ser vi till det finns någon som kan chatta med dig.
Mailen besvarar vi flera gånger om dagen och ett svar dröjer sällan mer än någon timme.

Vi svarar alltid på alla som vill chatta eller mejla.

Du bestämmer när du vill chatta, mejla eller prata och säg när du kan. Det är alltid bara du ensam som chattar och får råd, ingen annan kan se det du skriver och vi sprider inget vidare. Vi har tystnadsplikt.

Maila gärna och säg vilket du vill göra och när du kan så ordnar vi en tid för det. Jag har inga bestämda tider utan kan för det mesta, normala tider då, kvällar till 23:30 som senast och som tidigast 6 på morgonen.

Kom ihåg det viktigaste av allt:
- Det är inte skämmigt, pinsamt eller annorlunda gilla kissa och/eller bajsa på sig.
– Inga frågor är ”dumma”
– Här gäller tystnadsplikt, inget det du mailar eller pratar om berättas vidare till någon annan

Anledningen att jag startat denna blogg är att jag vet av egen erfarenhet att det är väldigt många barn och ungdomar som bär på just den här tanken om det är normalt eller inte när det gäller det här ämnet.
Vill direkt säga att det här med kiss och/eller bajs inte alls bara är något som man tänker på när man är ‘liten’ utan det kan pågå långt upp i åldern eller hela livet. Och vet du, det är inget konstigt!

Varför tycker ‘alla’ det här är konstigt då?
Så för att göra det hela tydligt så är det faktiskt så här, och det kan ni fråga vilken vuxen som helst om som varit med ett tag i livet, alla har gjort det någon gång i livet.

Att många vuxna tycker det är konstigt, annorlunda, fel det beror bara på de normer* som finns. Alla blir tidigt lärda att man måste gå på toaletten, men det finns absolut ingen regel för det. Alla gör på det sätt man själv tycker är bäst, inget annat. Det är också det som är så bra ju.

Så länge du själv vill så är det absolut inget fel på att vilja kissa och/eller bajsa på sig med flit. Oavsett om man vill göra det i byxan, blöja eller annat sätt. Det är heller inget konstigt om man inte vill göra det på toaletten, att ha någon potta eller annat är heller inget fel oavsett ålder.

*Norm: Det är en oskriven ”regel” som säger hur man ska uppföra sig för att passa in bland stora delar av befolkningen. Det finns inget som säger det är minsta fel gå emot normer som finns. Tvärt om är det modigt och väldigt bra man går sin egen väg och inte lyssnar på de normer som finns som man inte själv gillar.

Varför är det inget fel på dig om du gillar det här med kiss och/eller bajs då?
Jo för du skadar inte dig själv och ingen annan med det du gillar!
Du är bara dig själv och det får du vara!

Oavsett vad man gillar som har med kiss och bajs att göra så är det absolut inget fel oavsett hur du gör det. Vissa gillar bara känslan att faktiskt få göra det man gör precis hur man vill. Det är heller inget konstig om man vill känna på det, leka med det eller vad man nu vill.

Är du ensam om det här?
Absolut inte! Det finns många som testar enstaka gånger eller gillar det och gör det ofta i alla möjliga åldrar. Tjej som kille, det är lika vanligt hos båda men det är ju inget man pratar om öppet med andra. Och varför gör man inte det då?
Ja den som hade bra svar på den frågan. Det här är ditt val, så länge du gillar det så får ingen reta dig eller utsätta dig för otrevliga saker.

Oavsett vad man blir retad för ska man absolut prata med den vuxna man litar bäst på och går man i skolan, kontakta din lärare, kurator eller rektorn om det hela och få hjälp med det.

Vuxna är till för att hjälpa och ge stöd åt barn och ungdomar.
Det här är ju en sak som är precis som vissa gillar en person av samma kön, det tog jättemånga år innan det blev accepterat att prata om men idag finns massor av organisationer och många som pratar öppet om det.
Är själv övertygad om att en dag kommer det vara lika vanligt prata om det här med kiss och bajs på samma sätt.

Att man inte pratar om kiss och bajs i vuxen ålder är för de flesta tycker det är en privat sak, och så är det ju. Precis på samma sätt är det privat för dig, du bestämmer helt själv om du väljer gå på toaletten, göra i byxan eller ha blöja. Det är varje människas helt egena val. Ingen kan och ingen får bestämma hur du ska göra. Det gör bara du själv!

Olika vanor
Ibland när man sitter och gör saker, till exempel du sitter vid datorn och gör något roligt som du inte vill lämna, du håller på med något du tycker om pyssla med, du kanske ligger och solar, eller vad som helst som du känner ”jag vill inte överge det här bara för toan”. Strunt i det då!

Det är ju inget som är farligt med att kissa eller bajsa på sig. Det skadar inte dig själv eller någon annan, alltså är det helt okej!
Jag har fått många mejl från både tjejer och killar som gillar olika aktiviteter de inte vill avbryta, allt från något pyssel till datorspel, tv-tittande eller ligger i sängen som haft frågor om det är konstigt när man är inne i något och inte vill avbryta att man kissar/bajsar på sig istället. Och det är helt okej!

Är det fel på mig?
Och svaret är, NEJ det är inget fel kissa/bajsa på sig!
Känner man att man absolut inte vill överge det man gör, då ska man göra det man tycker är bäst för stunden. Vem har dött av att kissa eller bajsa på sig? Ingen, eller hur?
Det är bara göra det man känner för då brukar det bli bäst av allt. Gör precis det du känner för bara för stunden, spelar ingen roll om du tror du kommer skämmas eller det blir jättepinsamt efteråt. Det är inget fel på dig för det. Inget att tycka är pinsamt eller skämmas för heller. Så länge du gör det på ditt sätt så är det inget fel. Helt normalt hur du än väljer att göra!

Känn absolut ingen skam eller pinsamhet för det du gör, du tycker det var bäst för stunden och då var det ju så. Sen väljer man fritt hur man vill göra.
Kissa/bajsa på sig på olika sätt, i potta eller något liknande, på golvet ja vad som helst, inget är fel. Det du känner för göra, gör det!

Det kan vara svårt inte tycka det är pinsamt/skämmigt i början både med dina tankar och att skriva om det och fråga. Men prova! Maila till oss och prova skriv det du vill fråga eller berätta om. Det är absolut inget farligt!
Att våga fråga/berätta är jättebra bara. Det är mycket bättre dela sina tankar och idéer med någon där man också vet att det du skriver om, det stannar mellan oss och ingen annan får någonsin veta något!
Mailadressen till oss är, kbps@hotmail.se

Kissa/bajsa i byxan
Väljer du att du vill kissa och/eller bajsa på dig i byxorna så är det jättebra att ta hand om kläderna efteråt. Det är lättast så, skölj av byxorna i vatten och tvätta bort så bra du kan. Det går utmärkt med vanligt diskmedel eller tvål för att få bort lukt och fläckar. Sen kan du ha en egen diskborste som du bara använder för att göra rent kläderna med. Använd inte den till något annat än just göra rent kläderna efter du kissat eller bajsat på dig. Har du kissat på dig räcker det oftast med att du sköljer av de kissiga kläderna i vatten så är saken löst.

Blöjor
Fördelen men blöjor är ju den om du gillar kissa/bajsa på dig så märker ju ingen annan det så då spelar det absolut ingen roll. En annan fördel med blöjor är också att det luktar mycket mindre för blöjor är ju till för att det inte ska märkas så tydligt vad man gjort. Toppen med andra ord!

Men blöjor? Jag är ju ingen bebis!!
Nej det är ingen som säger du är bebis för du har blöja på dig. Det finns många, många barn och vuxna som faktiskt måste ha det av olika skäl och hur ofta tänker du på det?
Varje dag du är ute och går kan jag garantera att du går förbi flera som har blöja på sig som är både barn och vuxna, det finns i alla åldrar. Och i ärlighetens namn, vem skulle tänka något konstigt om de kom på dig med blöja?
Ingen!
Och vet du varför?
För ingen vet varför du har det.
Det finns blöjor för alla åldrar och storlekar så det går att lösa det också.

Är det farligt ha blöjor?
Om någon skulle säga eller tro att det är farligt ha blöjor på sig så är det helt fel. Det är precis lika ofarligt att ha blöja på sig som det är att ha vanliga underbyxor. Det är absolut inte alls farligt ha blöja på sig.
Det enda man ska tänka på är att inte ha på sig en blöja man kissat eller bajsat i för länge. Det som kan hända är att huden blir irriterad och man kan få utslag. Det är inget man får snabbt utan det kommer efter lång tid om man har blöta blöjor för länge.
Eftersom bajs innehåller bakterier som kan ta sig in i urinröret och orsaka urinvägsinfektion så ska man vara extra noga just om man bajsat i blöjan.
Samma sak gäller om man kissar eller bajsar i byxan.

Om någon där hemma kommer på mig då?
Då är ärlighet bäst faktiskt hur konstigt det än kan låta. Skulle någon förälder eller syskon komma på dig, säg som det är! Det är absolut bäst. Sen får man prata om det och du ska förklara att det inte är något konstigt och att du faktiskt råkar gilla det och gör ju det bästa av det hela.
Det brukar lösa sig om man pratar lite om det. De kan bli många reaktioner på det hela men oftast så reder det ut sig i det bästa, och gör det inte det, visa dom den här sidan så får dom se!
Du hittade ju hit eller hur?

Hygien
Det man ska tänka på är att man är noga med hygienen. Man ska ju inte gå med vare sig kissiga eller bajsiga byxor eller blöjor för länge. Går man för länge med det an man få urinvägsinfektioner, och det gör jätteont kissa då så det är inget roligt. Har man bajs för länge i byxan/blöjan så är det också irriterande för huden och inte så bra.
Som vanligt, tvätta händerna efteråt så du är ren igen.

Så när du fixat färdigt och iordning efter sig och gillar det du gör, njut av livet. Det är inget fel på dig!

Vad säger andra då om dom märker?
Ja, det finns många uppfattningar vad andra kan tycka, lika många uppfattningar som människor på jorden. Alla är inte lika!
Du är unik i dig själv, så va dig själv!

Sen får man ju fråga sig själv vart man vill göra på sig och hur.
Är det så bra att göra det hemma vid matbordet?
Kanske inte, men pratar man om det löser man det mesta på bästa sätt.

Alla får tänka och tycka vad dom vill, för vi lever i en stressad värld idag där alla barn ska vara vuxna så snart som bara är möjligt. Och det är helt fel!
Man kan leka även som vuxen, man kan göra vad man vill som är ‘barnsligt’ utan att det är fel. Det finns inget rätt och fel när det gäller den här biten med kiss och bajs.

Man har vant sig med toaletten tidigt för att det är bra så vuxna slipper byta blöjor och köpa blöjor. Sen får alla göra precis som de vill. Inge är någonsin tvingad att gå på toaletten för det. Det valet är varje persons ensak och ingen ska bry sig.

Även om du är under 18 år får du bestämma helt själv hur du vill göra med ditt kissande och bajsande. Det är ditt liv eller hur?
Så ingen förälder i världen kan hindra dig om du råkar gilla kissa eller bajsa i byxan eller vill ha blöja på dig!
Det finns ingen som kan bestämma så även om många föräldrar säger det här, ”jag bestämmer vad du gör tills du är 18 år, sen får du göra vad du vill”. Känner du igen det?

Det gäller när det är farliga saker du gör, men det här med kiss och bajs är ju inget farligt, det är ju naturligt. Alla gör det men på olika sätt!
Vilket sätt man väljer är upp till dig som person, absolut ingen annan.

Bra att tänka på
Det här är bara något som kan vara värt tänka på när du väljer att kissa och/eller bajsa på dig.
Kan jag göra det vart som helst utan att bli retad?
Det är den viktigaste frågan du ska tänka på. Det är kanske inte så lämpligt att kissa eller bajsa på sig i skolan. Klart det kan hända som ren olycka, det är en annan sak men inte regelbundet.
Man ska helt enkelt göra det där du känner det är bäst för dig.
Men det är inte fel om du kissar/bajsar på dig ute, vart du än är. Kan ju vara bra tänka på att ha med ombyteskläder eller om du har blöja så ta med en extra det finns alltid möjlighet byta om på något ställe, inne på en toalett eller liknande, de finns ju överallt. Men att de finns överallt betyder ju inte att du måste använda den själv, den är till för dom som vill använda den och den som inte vill behöver inte!

Ja det här var några ord, rätt många, om det här med funderingar på kiss och bajs när man är barn/ungdom tidig vuxen ålder.

Om du som läser det här har frågor som du vill ställa till mig så mejla så får du ett personligt svar. Du behöver inte säga vad du heter eller bor, du får vara helt anonym och du får ett personligt svar inom 1-2 dagar. Mejladressen är kbps@hotmail.se

Kom ihåg du är inte ensam om det här!

Ta hand om dig och hoppas jag kunnat svara på lite frågor här, var inte rädd för att mejla, finns inget som är skämmigt, pinsamt eller så kring det här. Är ju bättre fråga än ha massa obesvarade frågor eller hur?

Vill du chatta?
Lägg till min e-post adress i Skype så ser du när jag är inne, eller mejla och bestäm när du kan och vill chatta så ses vi då och du kan fråga och få snabbt svar.

Vill du ha hjälp på något sätt?
Tveka inte skriv, allt går att lösa ska du se.

Mejla som sagt till kbps@hotmail.se så får du svar!

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

15 kommentarer till Kissa/bajsa på sig med flit för det är skönt

  1. sven skriver:

    själv älskar jag att kissa ocg bajsa på min i byxorna eller i mina blöjor jag heter sven och är 14år

  2. linda skriver:

    hur gammal är du som skriver

    • kissapasig skriver:

      Hej
      Jag som skriver den här sidan och underhåller den är 37 år gammal om det var det du undrade. Är det något du undrar går det jättebra mejla frågor på min mejl, allt behandlas mellan den som skriver och mig och ingen annan får veta något alls. Inga frågor är dumma eller pinsamma! Kom ihåg det.
      Mejla gärna på kbps@hotmail.se så får du svar inom ett dygn normalt sett.

  3. Jacob skriver:

    Älskar att både kissa och bajsa i byxorn

  4. emelie skriver:

    hej jag heter emelie och jag är 11år och ar blöja på mig dag som natt även i plugget och på fritis
    alla vet att jag har blöjor på mig bara för att ibland händer det olyckor då är det bra med blöja på sig
    min mamma ser till att jag har blöja på mig och jag har haft det sedan jag var 8år

  5. Anton skriver:

    Hej AB 12 år här! Tänkte pröva det här med blöja. Köpte några förra veckan.håller det hemligt. Har gillat blöjor innan men alldrig haft modet till att köpa några. Men nu har jag lyckats men vet ej vart jag ska lägga använda blöjor. Kan ej lägga dom i soptunnan då familjen kan se det. Behöver hjälp!!! :(

    • Kevin skriver:

      Jag gjorde samma sak, att köpa blöjor men vet inte vart jag ska lägga dem! Har du ett eget rum? Då kan du lägga de under sängen, längst ner i gaberoben eller något som inte syns så mycket! Lycka till! :)

  6. david skriver:

    jag älskar att kissa me kläder på, de e de skönaste som finns ju. Inte å kissa på sej men att känna hur de kommer och trycker mer o mer. favoriten är att göra det i tajta jeans och gärna ute. Jag blir kåt av det och nästan alltid när jag kissar i byxorna så får jag orgasm samtidigt som kisset kommer. Eller inte samtidigt men först sprutar det kiss, och då blir det så varmt o skönt så jag kommer. sen släpper jag på resten. Nån annan som gör lika dant???

  7. Oliwia skriver:

    Jag tycker om att kissa på mig ingen vet det.

  8. OLIWIA skriver:

    JAG GiLLAR GÅ RUNT I BLÖTA TROSOR

  9. Bad skriver:

    Kul att läsa om fler som gillar att kissa på sig, jag har ibland gjort det själv,
    funderar på att göra ett skolarbete och fördjupa mig i sådana här annorlunda grejer.
    Kanske inget man pratar om öppet men med en bra lärare kanske man kan diskutera
    och fundera lite över saken.

  10. emma skriver:

    Jag kissade på mig en gång.. de va ganska mysigt men inte så kul sen när allt va blött. önska man kunde göra de mer.

  11. Thomas liten. skriver:

    Hej jag är 20 år.
    Jag har tyckt om att kissa och bajsa på mig. I både blöja och i bara i kläderna. Ända sedan jag var 10år.

    Nu i höstas (har egen lägenhet) runt 22-23 tiden gick jag ut till den offentliga lekplatsen. Fanns inget folk där. Tillbringade tiden med att leka där och göra i byxan samtidigt.

    Ha det vått.

  12. Jesse strömsö skriver:

    Hej jag är 19 år jag gillar att kissa/bajsa på mig!:))

Kommentera

